Agressietrainer

Agressietrainer

Conducteurs die bedreigd worden door passagiers. Hulpverleners geslagen door omstanders. Politieagenten in het nauw tijdens opstootjes. Zorgverleners die te maken hebben met boze patiënten en familieleden. Het simpelweg uitvoeren van je beroep brengt je soms in aanraking met agressie in al zijn facetten. Te vaak worden de gevolgen en gevaren van agressie gerelativeerd: “Hoort er gewoon bij”, “niet teveel aantrekken”, “dat is nou eenmaal de aard van het beestje”. Klinkt bekend?

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft de helft van de werknemers in Nederland te maken met agressie. Dit kan van buitenaf komen, maar in toenemende mate is er ook sprake van agressie veroorzaakt door collega’s. Werkstress is de belangrijkste reden voor ziekteverzuim. Niet voor niets besloot Minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) hier middels diverse campagnes extra aandacht voor te vragen. Sinds 2015 zijn er diverse overheidsprojecten die aandacht vragen voor agressie.

Ziekteverzuim is een behoorlijke kostenpost voor werkgevers. Daarom is het des te belangrijker om agressie, pestgedrag en werkstress grondig onder de loep te nemen. Mark van Dieren mag zich inmiddels specialist op dit gebied noemen. Via trainingen, coaching en begeleidingsgesprekken heeft  Mark al vaak voor werkgevers en werknemers zijn waarde bewezen.

Mark biedt agressietrainingen aan voor Overheid, Onderwijs, Gezondheidszorg, Bedrijfsleven, Beveiliging, sportverenigingen of in de recreatieve leefomgeving. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers het herkennen van verschillende soorten van agressie en hoe hier adequaat mee om te gaan. Elk geval van agressie staat op zichzelf, en diverse situaties vragen soms een verschillende aanpak. Met agressie om leren gaan is helaas geen script dat je zomaar even uit je hoofd kan leren. Via een mix van theorie en praktijk worden de deelnemers vaardigheden aangereikt die direct toepasbaar zijn op de werkvloer.

Tevens is er aandacht voor de deelnemer zelf. Theorie is geduldig en werkt op papier altijd, maar in de praktijk... Maar niet iedereen bezit voldoende rust en kalmte om in een crisissituatie het geleerde in de praktijk te kunnen brengen. Agressietraining helpt hierbij. Tijdens de training is er ook aandacht voor het innerlijk: hoe blijf je rustig als het er op aan komt? Hoe zorg je dat je niet vanuit emotie maar juist professioneel reageert? Hoe zorg je ervoor dat je agressie kan ombuigen naar een werkbare situatie?

Diverse agressietrainingen wijzen uit dat er voor werknemer en werkgever veel te winnen is op dit gebied. Een tevreden werknemer zal zich minder vaak ziek melden en met plezier naar het werk gaan. Een winsituatie voor iedereen!

 

Sponsored by

Sponsored by Renault Nieuwendijk

Social Media

Informatie

Email: info@agressiemanagement.nl

Telefoon: +31(0)20 441 1370

M: +31(0) 6 47 000 675

M: +31(0) 6 28 134 369


Klachtenregeling | Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Disclaimer

© Copyright 2019 - React Training & Advies / Realisatie Studioweb.nl